Leo Martínez parla dels patrocinis esportius en una jornada formativa de Gestors Esportius de Catalunya

PARLEM DELS PATROCINIS ESPORTIUS EN UNA JORNADA FORMATIVA DE L’ACGEP

Manresa, 19 de juliol de 2024. Ahir, 18 de juliol de 2024, Mutuacat va participar a l’activitat formativa “Organització d’esdeveniments esportius: allò que m’interessa”. La sessió es va celebrar a Granollers i l’organitzaven Gestors Esportius de Catalunya (ACGEP) i l’Ajuntament de la ciutat.

La jornada es va iniciar amb la benvinguda de Josep Campaña, president de l’ACGEP, i d’Álvaro Ferrer, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Granollers. L’esdeveniment es va estructurar en diverses taules rodones, on es van tractar temes clau per als gestors esportius. Es van centrar en els temes següents: l’inici dels esdeveniments, el finançament i el patrocini, la comunicació efectiva i el paper del voluntariat.

Aportacions de Mutuacat

El representant de Mutuacat, Leo Martínez, va participar com a tertulià a la segona taula rodona, que girava entorn del patrocini dels esdeveniments. L’adjunt a la Direcció General de l’asseguradora va oferir una perspectiva valuosa sobre el món dels patrocinis esportius. En la seva intervenció va subratllar la importància d’identificar correctament els esdeveniments que mereixen ser patrocinats. En aquest sentit va destacar factors com els valors compartits, la gran afluència de públic, la rellevància comunitària i la cobertura mediàtica.

Així mateix, Martínez va esmentar els beneficis que cerquen els patrocinadors. Entre els més freqüents hi ha l’augment del reconeixement de marca, el retorn econòmic, la responsabilitat social corporativa, la millora de la imatge i prestigi, i la creació de relacions valuoses amb altres entitats. També va ressaltar la necessitat de mesurar l’impacte dels patrocinis mitjançant indicadors com la visibilitat de marca, el retorn de la inversió (ROI), el compromís del públic i la satisfacció dels patrocinats.

Finalment, va descriure les expectatives dels patrocinadors, que inclouen la visibilitat i exposició de la marca, una col·laboració estreta amb els organitzadors, accés als esdeveniments i un informe detallat de resultats. La seva intervenció va ser ben rebuda pels assistents, ja que va oferir una visió clara i pràctica en la que va compartir la seva àmplia experiència en la inversió en patrocinis per potenciar la marca i fomentar el desenvolupament de l’esport.